Annika
Med ett leende på läpparna ser vår supportchef Annika till att kunderna får den bästa tänkbara hjälpen när de kontaktar oss via chatt, mejl eller telefon. Lika duktig är hon dessutom på att höja stämningen bland kollegorna, en glädjespridare av rang!
Annika om sin tid på Blikk
När började din resa på Blikk och vad var det som gjorde att du sökte dig just hit?
Jag blev kontaktad av Blikks dåvarande VD och fick frågan om inte jag ville flytta hem från Göteborg för att bygga upp supportavdelningen på Blikk. Efter att ha fått en introduktion i produkten och fått träffa teamet så visste jag att det skulle vara mitt livs största möjlighet och jag har aldrig ångrat mig en sekund. Det som lockade mig var att få vara med på resan både vad gäller produkten och att få vara med och bygga upp användarstöd från grunden. Att få sätta processerna för vårt arbetssätt och hur vi vill jobba med våra kunder.
Vad motiverar dig i din roll som supportchef?
Feedbacken och samtalen med kunderna är den främsta anledningen till att jag älskar mitt jobb. Vi har väldigt spridda branscher bland våra kunder vilket gör att nästan ingen fråga eller problembeskrivning är den andra lik. Många gånger är mitt jobb ett stort detektivarbete, jag behöver förstå vad våra kunder vill göra, hur de ska göra det, när någonting inte fungerar som det ska och då även vad det är som inte fungerar som det ska.
Det är också min roll att förstå och förmedla vidare våra kunders önskemål så att vi kan implementera de i så stor utsträckning som möjligt, vilket jag ser som ett stort förtroende. Det som gör mig allra gladast är att få avsluta ett ärende där alla parter känner sig nöjda med lösningen och kan gå vidare med sin dag med ett leende på läpparna.
Vad är det bästa med att jobba på Blikk?
Blikk är på många sätt en av få arbetsplatser där jag känner att alla pusselbitar passar. Här nyttjas min kompetens och mina bästa egenskaper fullt ut i min arbetsroll, samtidigt som vi har ett högt och utvecklade arbetstempo som gör att tristess aldrig existerar.
Allas åsikter räknas och alla kan vara med att bidra, vilket gör att vi alla VERKLIGEN jobbar tillsammans. Så väl vad gäller trivsel och gemensamma aktiviteter, som i produktutvecklingen, tester av ny funktionalitet och framtida riktningar. Här har jag också vänner för livet, gemenskap, värme och tusen skratt.
Annikas bästa tips för att lyckas i rollen som supportchef
De må låta klyschigt men jag tror verkligen på att prioritera kundnöjdhet. Min roll är inte bara att se till att vi på min avdelning svarar på frågor så snabbt som möjligt utan även att vi förvaltar de insikter som våra kunder ger oss och ser till att de når berörda avdelningar.
Vi är en sambandscentral till resten av företaget och det är ett stort förtroende som ska tas på allvar. Tro på dina insikter, samla statistik på ALLT du kan behöva och var ödmjuk inför de utmaningar som dina kunder möter. Var inte heller rädd för att jobba proaktivt och kontakta kunderna innan problemen uppstår.