John
Med stort engagemang och driv ser John till att våra kunder får den bästa lösningen för just deras behov. Johns enorma driv visar sig inte enbart på jobbet, utan även på padel- och bowlingbanan samt i löpspåret!
John om sin tid på Blikk
När började din resa på Blikk och vad var det som gjorde att du sökte dig just hit?
För fyra år sen bestämde sig jag och familjen att flytta upp till Piteå för att komma ifrån den stressiga storstaden Göteborg. Jag hann inte mer än att googla på tänkbara arbetsplatser innan Rickard på Blikk hörde av sig. Det visade sig att vi hade gemensamma bekanta och att en liten fågel hade viskat att jag skulle flytta upp. Från första stund kände jag att Blikk hade kanonpotential. Sen blev det faktiskt bättre än vad jag vågade hoppas på.
Vad motiverar dig i din roll som säljare?
Jag älskar det öppna och ärliga samtalet med företag som är intresserade av att börja använda Blikk. Vi är väldigt transparenta med vad systemet kan, och för vilka typer av verksamheter det passar bra eller mindre bra. Att bena ut vad kunden vill att systemet ska kunna åstadkomma, reda ut eventuella frågetecken och presentera en lösning som passar som handen i handsken är den största tillfredställelsen för mig.
Vad är det bästa med att jobba på Blikk?
Det finns en öppenhet från ledningen, en vi-känsla och ett jäkla go som är unikt om jag jämför med mina tidigare arbetsplatser, och vad jag hört från branschkollegor. Att ha oerhört trevliga och kompetenta kollegor är guld värt!
Johns bästa tips för att lyckas i rollen som säljare
Det där kan säkert skilja sig åt beroende på vad och till vem man säljer, men när det gäller systemförsäljning så gäller det att lyssna noga på vad kunden har för behov, dokumentera vad som sagts i säljprocessen, återkoppla till kunden och vara ärlig.