Hanna
Vår produktspecialist Hanna har ett finger med i det mesta. När hon inte är med och utformar nya funktioner eller agerar bollplank för säljarna, klurar hon på vilka lekar som ska vara med på vår nästa AW!
Hanna om sin tid på Blikk
När började din resa på Blikk och vad var det som gjorde att du sökte dig just hit?
Jag började på Blikk under hösten 2017 via en praktik, som en del av utbildningen Digital Strateg. Det var en bekant i ett affärsnätverk jag var med i som tipsade mig om företaget. Han tänkte att eftersom jag var utbildad lönespecialist sedan innan och nu intresserade mig för digitalisering så skulle Blikk vara ett perfekt ställe för mig – och det var det!
Vad motiverar dig i din roll som Produktspecialist?
Jag älskar att ha fingrarna i samtliga syltburkar och vara lite inblandad på alla ställen. I min roll har jag lyxen att få stötta upp och hjälpa på så många olika sätt; allt från utformandet av nya funktioner, tester och internutbildningar till kluriga felsökningar, bollplank för säljarna i olika kundcase och att migrera kunder från tidigare system.
Vad är det bästa med att jobba på Blikk?
Kollegorna – kompetenta personer som alla är utomordentliga på just sina arbetsuppgifter
Transparensen – inga hemligheter, inga dolda agendor utan högt i tak och ärligt
Tempot – det går fort och vi är effektiva, allt annat vore tråkigt
Hannas bästa tips för att lyckas i rollen som Produktspecialist
Man blir inte produktspecialist genom halvmesyrer; ditt engagemang måste vara ärligt och 100%-igt, är det inte på riktigt kommer det skina igenom i längden.
Du kommer inte kunna veta allt, men din ambition måste vara att ständigt vilja veta allt om produkten.
Det räcker sällan att bara bry sig om själva produkten; du behöver bry dig om människorna som utformar, bygger, säljer, marknadsför och supportar produkten för att verkligen bli specialist.
Hårt arbete hos en lyhörd arbetsgivare lönar sig!